3. 12. 2014 v poledne bylo v Praze v advokátní kanceláři KŠD LEGAL s. r. o. zahájeno otevírání obálek s nabídkami zájemců ve výběrovém řízení k zajištění dopravní obslužnosti drážní dopravou vlaky regionální dopravy na tratích „Provozního souboru ŠUMAVA“. Mezi účastníky výběrového řízení je také ČSAD JIHOTRANS a. s. z Českých Budějovic prostřednictvím své dceřiné společnosti GW Train Regio a. s. Tato společnost provozuje osobní železniční dopravu v regionech Karlovarska, Trutnovska, Tanvaldska a severomoravského Bruntálska. Zajišťuje také přeshraniční železniční dopravu mezi Českou republikou a Německem na hraničním přechodu Kraslice-Klingenthal a přeshraniční železniční dopravu mezi Českou republikou a Polskem na hraničních přechodech Harrachov-Jakuszyce a v letní sezóně i Královec-Lubawka. Vlaky společnosti GW Train Regio a. s. ročně přepravují přes milion cestujících při nájezdu cca 1 miliónu vlakových kilometrů. „Naše dceřiná společnost GW Train Regio, specializovaná na regionální osobní železniční dopravu, má dostatek zkušeností pro úspěšnou realizaci tohoto projektu,“ říká člen dozorčí rady GW Train Regio a generální ředitel ČSAD JIHOTRANS Robert Krigar.
JIHOTRANS kromě regionální autobusové osobní dopravy v Jihočeském kraji provozuje dálkové spoje do Prahy či Brna, podniká také v nákladní dopravě, logistice a službách pro motoristy. „Provozujeme zhruba 190 autobusů, jejichž roční přepravní výkon činí 9,5 milionu km,“ sděluje generální ředitel společnosti Robert Krigar. V roce 2013 bylo hospodaření akciové společnosti v dobrých číslech. „I po zdanění jsme vykázali mírný zisk, jehož objem nebyl rozdělen mezi akcionáře, ale byl investován do další modernizace vozového parku a rozvoje společnosti,“ informuje Robert Krigar.
JIHOTRANS nabízí velké know-how a řadu nezanedbatelných výhod při provozování těchto tratí (Trať č. 194 České Budějovice - Černý Kříž, Trať č. 197 Číčenice - Volary - Nové Údolí a Trať č. 194 České Budějovice - Černý Kříž, Trať č. 197 Číčenice - Volary - Nové Údolí a Trať č. 198 Strakonice - Volary):
• dokonalá znalost regionu, kde provozuje s dobrými výsledky autobusovou přepravu cestujících;
• koordinaci vlakových i autobusových jízdních řádů ve spolupráci a v souladu s požadavky dotčených obcí a měst regionu; motorové jednotky renomovaných výrobců, vyhovující nejen podmínkám zadavatele především nabízí zvýšený komfort cestujícím, srovnatelný se zahraničím;
• významné finanční úspory, které mohou Jihočeskému kraji ušetřit při patnáctiletém provozu až 300 milionů, tyto uspořené prostředky může Jihočeský kraj použít na další rozvoj regionu, například nemocnice, školy, infrastruktura;
• JIHOTRANS prostřednictvím své dceřiné společnosti GW Train Regio nabízí kvalitní, kombinovaný přepravní systém v regionu nejenom pro jihočeské občany, ale pro turisty z celé republiky i blízkého Rakouska a Německa, zejména v letním a zimním období na významně rozvíjejících se sportovních aktivitách (cyklistka, vodní turistika, lyžování aj.);
• v roce 2002 spustil JIHOTRANS projekt CYKLOTRANS, který úspěšně provozuje již 12 let, za tu dobu přepravil přes 350 tisíc spokojených zákazníků na 7 pravidelných linkách.
„Věřím, že pokud ve výběrovém řízení na šumavské vlaky uspějeme, budeme přínosem pro celý Jihočeský kraj, který má, doufáme, mimo jiné s našimi přepravními aktivitami, dobré zkušenosti. Dokážeme se přizpůsobit požadavkům, jednat o dalším rozvoji. Konec konců, je to přece jen logické, vždyť sídlíme, pracujeme, žijeme právě v jihočeském regionu,“ říká Robert Krigar. „K nabídce jsme přistupovali zodpovědně podle zadávacích podmínek, s důrazem na naše budoucí zákazníky,“ dodává Robert Krigar.